• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80910
+
-

افتتاح 2800 طرح اشتغال‌زایی و عمرانی در کرمانشاه

رئیس ستاد اجرایی فرمان امامره از اجرایی شدن 5 هزار پروژه ‌دیگر در استان تا پایان سال خبر داد

تیتر یک
افتتاح 2800 طرح اشتغال‌زایی و عمرانی در کرمانشاه

بیش از ۲۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی و پروژه عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کرمانشاه افتتاح شد. به گزارش ایسنا، بیش از ۲۸۰۰ پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی و ۷۸۰۰ اقدام حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، با حضور «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه به صورت همزمان افتتاح شد. طرح‌های اشتغال‌زایی افتتاح شده ۱۳۰۰ مورد و با سرمایه‌گذاری ۱۰۷۲ میلیارد ریال است که برای حدود 4 هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد. پروژه‌های عمرانی افتتاحی نیز ۱۵۶۰ مورد شامل ۱۵۳۸ پروژه مسکن محرومان، ۱۲ مدرسه ۱۶۰ کلاسه و تعدادی پروژه آبرسانی، ساخت پل، مراکز فرهنگی و مذهبی و... است.

عمده این طرح‌ها در مناطق زلزله‌زده و همچنین بیش از ۳۷۰ روستای استان است. ۷۸۰۰ اقدام حمایتی هم شامل توزیع 7 هزار بسته نوشت‌افزار، ۳۰ بسته جهیزیه، ۱۰۰ دستگاه ویلچر، ۱۵۰ بسته لوازم خانگی، ۵۰۰ فقره وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی و تجهیزات ۳۰ خانه ورزش احسان است که بین نیازمندان و مناطق محروم توزیع شد. در کنار این برنامه‌ها بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی غرب کشور- وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)- با نام شرکت البرز با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم 50 نفر و غیرمستقیم 150 نفر در شهرک صنعتی کرمانشاه(جاده سنندج) افتتاح شد. 


ایجاد 100 هزار شغل در کشور 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کرمانشاه با بیان این‌که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم‌اکنون روزانه حداقل ۱۰۰ طرح کوچک خانگی را با اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر در کشور به بهره‌برداری می‌رساند، افزود: بنا داریم تا پایان سال ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم. «محمد مخبر» افزود: همچنین 8 هزار روستا کشور را نیز به کارگاه تولیدی تبدیل کرده‌ایم.  رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به نگرانی‌ها و تاکیدی که مقام معظم رهبری درباره اشتغال استان کرمانشاه داشتند، افزود: حدود 3 سال قبل قول دادیم که ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد کنیم که تاکنون ۱۲ هزار از این تعهد محقق شده و 3 هزار شغل دیگر نیز تا پایان سال محقق می‌شود.
مخبر با اشاره به اجرایی شدن 5 هزار پروژه عمرانی، اشتغال‌زایی و عدالت اجتماعی در استان کرمانشاه تا پایان سال، اعتبار این پروژه‌ها را ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد که برای بیش از ۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر شغل به همراه دارد. وی ادامه داد: اکنون ۴۸۰ میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده است و پس از پایان این تعهدات نیز بنا داریم طی 3 سال آینده هر سال 5 هزار شغل در استان ایجاد کنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید